סיכום והסכמים מול ספקים - התנך למתחתנים • פורטל מידע וטיפים למאורסים לפני חתונה

כל מה שצריך לדעת לקראת חתימת חוזים מול ספקים

מאמרים, עצות וטיפים, ארגון והכנות לחתונה | 21 ביולי 2021 | זמן קריאה: 3 דקות

אתם מכתתים רגליים בין אולמות וגנים, ומדברים ונפגשים עם עשרות אנשי מקצוע לקראת החתונה כדי לסגור ספקים לאירוע מושלם! כולם מבטיחים לכם הרים וגבעות ומוסיפים צ’ופר פה והטבה שם ולעיתים קורה, שדברים נשכחים או מתפקששים ולא יוצאים לפועל כפי שהובטח ובסופו של דבר הספק מתנער מההבטחה וממציא תירוצים.

כל זה לא היה קורה, אם כל ההבטחות, עד לקטנה ביותר, היו כתובות בחוזה ולכן כדי להמנע מאי נעימויות ומחלוקות בעתיד, חשוב לוודא כי כל מה שהובטח לכם בעל פה על ידי איש המכירות באולם או הספק איתו אתם סוגרים, כתוב בהסכם עליו אתם חותמים.

בפוסט זה ננסה לתת כמה דוגמאות להבטחות שניתנו וכמובן על דברים שחשוב לשים לב אליהם בחוזה

אולמות / גני אירועים
ראשית, הדבר המכעיס ביותר בחוזה עם אולמות זה הגבלות. יש אולמות שמגבילים אתכם לקחת רק את הספקים שלהם (או בלשונם “המומלצים”). 

המומלצים הם ספקים שמשלמים לאולם כדי להופיע ברשימות האלה והאולם לרוב מציע לכם דילים שהם כלולים בתוכם ובמידה ולא תרצו לקחת אותם, תהיו מחוייבים לשלם לאולם “קנס” בצורת החזר נמוך יותר מאשר השווי האמיתי שלהם. לכן, שימו לב שאין בשום מקום בחוזה סעיף המחייב אתכם לעבוד רק עם הספקים של האולם ושבשום מקום אין סעיף שמדבר על קנס או החזר כלשהוא. למען האמת? הייתי מוסיף מיוזמתכם סעיף בהסכם בו כתוב כי זכותכם להביא כל ספק חיצוני שתבחרו מטעמכם (צלמים, שירותי מוזיקה, אלכוהול, עיצוב, אטרקציות וכן הלאה) ואינכם מחוייבים לעבוד עם ספקים מטעם האולם בשום תנאי. שימו לב כי האולמות ינסן להפחיד אתכם בשלב זה עם טענות כמו “יש ספקים חאפרים, אז אנחנו עובדים רק עם ספקים עם ביטוח צד ג”. שסך הכל זה שטויות כי לאולם יש את הביטוח שלו, והספקים היחידים שאולי יצטרכו ביטוח צד ג’ אלה ספקים עם ציוד כבד ומסוכן (כמו: צלמים עם מצלמת רחף, אטרקציות עם זיקוקין וציוד כבד וכו’) אבל בגדול היום רוב ספקי החתונה מחזיקים ביטוח צד ג’ גם מצידם אז זה ממש לא צריך להטריד אתכם. בקיצור – זאת החתונה שלכם – אתם קובעים מה הספקים שלכם. שחררו את עצמכם מהגבלות של האולם!

דברים נוספים שצריך לשים אליו לב בחוזה עם האולם הם כמות העמדות שהציעו לכם, כמות קינוחים, שעת סיום, מה כולל האלכוהול של האולם (יין? בירה? אלכוהול ישראלי כמו ערק?) וכן מה כולל העיצוב הבסיסי.

דוגמאות נוספות , הפעם מתחום הצלמים

אצל הצלמים הדברים שצריך להוסיף לחוזה זה בעיקר כמויות ולו”ז אספקה. הבטיחו לכם 5 אלבומים במקום 3? הוסיפו זאת לחוזה. אתם רוצים לקבל את חומרי הגלם? – זה לא מובן מאליו – התנו זאת בסגירת החוזה והוסיפו את זה בכתב וכן באיזה פורמט תקבלו את הקבצים. סיגרו עם הצלם יעדי עבודה. מתי אתם מקבלים את הגלם, כמה סשני תיקונים יש לכם על האלבומים, מתי אתם אמורים לקבל את האלבומים, כנ”ל לגבי סרט החתונה וכן הלאה. אגב בנושא סרט החתונה, הייתי מציע להביא לצלם רפרנס מראש. זאת אומרת סרט חתונה אחר שאהבתם וזה הכיוון שלכם וכך הוא יידע מראש איך ומה לצלם ועם איזה צוות לעבוד כדי להגיע לתוצר כמה שיותר קרוב לרפרנס שנתתם לו. אפרופו צוות. אם אתם עובדים עם חברת צלמים על כמה צוותים ואתם סגורים על צלם ספציפי – וודאו כי כתוב בהסכם שהוא זה שיגיע לחתונה ולא צוות אחר.

כל מה שצריך לדעת על סגירת חוזים עם ספקי חתונה

לא צריך להיות עורכי דין כדי לסגור חוזים לחתונה…

אצל שאר הספקים בדר”כ, שוב, מדובר על כמויות, עמידה בלו”ז, זמני הגעה/עזיבה וכן הלאה אל תפחדו להוסיף סעיפים לחוזים וגם להגיד לספק שיש סעיפים שאתם לא מסכימים איתם. מדובר במשא ומתן ולטנגו צריך שניים 🙂

טיפ ספקים:
יש משהו שחשוב לכם? הכניסו אותו לחוזה. יש דברים שלכם נראים סטנדרטים אבל לספק הם לא כל כך ברורים מאליהם, לכן חשוב להכניס אותם לחוזה.

זהו, עד כאן להפעם 
חושבים שהפוסט הזה חשוב/מועיל?
ספרו לנו מה אתם חושבים בתגובות ושתפו אותו עם מאורסים נוספים בלחיצה על כפתור השיתוף

ואל תשכחו להצטרף לקבוצת הפייסבוק של התנך למתחתנים כדי להתייעץ עם מאורסים נוספים בדרך לחופה!